ikrigochkarlek

Direktlänk till inlägg 12 mars 2013

Livet i allmänhet och en vimpel på det.

Av Angelica - 12 mars 2013 17:16


Nu var det ett tag sedan som jag skrev. Igen. Det blir ju så emellanåt. Tiden rullar på och man glömmer av att man har en blogg. Men så kommer det dagar då man har både tid och lust att slänga in ett litet inlägg eller två. Idag är det en sådan dag. Så vad händer då? Just nu så har det börjat snöa utanför fönstret, från ett par flingor till yrsnö på bara några minuter. Det är som om vintern har kommit tillbaka igen. Våren som ju nyss kändes så nära. Men det är ju så som det är i mars månad, vädret pendlar i ett fram och tillbaka.  Men jag hoppas att snön inte lägger sig. Well, well. Idag har jag jobbat, som vanligt. Jag har också planerat in smestern och jag hoppas att det blir bra. Det är lustigt att när man väl har möjlighet att ha en riktig sommarsmester så är det andra saker som ställer till det. Men det är ingen ide att vara bitter, jag tror nog att det blir bra i alla  fall. Just nu känns dte ju till och med avlägset att det ska bli sommar ens. Ha ha ha! Annars idag så händer det inte mer än att vi ätit barnens favoritmat till middag (orv och makaroner. Vad är grejen med att alla barn älskar det egentligen?) och A ska snart sticka till sin träning och vi tjejer ska mysa till Bolibompa. En helt vanlig dag helt enkelt. Det är skönt det med tycker jag.

Hur ser livet ut annars då? Jo, det var ett tag sedan som jag skrev om det. Det man kan säga att det går upp och ner i olika vaseenden men mest tycker jag att det går uppåt och att fler saker går åt de håll jag vill. Jag har vaknat upp ur vinterkoman känner jag, jag har börjat tina upp och känner hur jag börjar bli mitt vanliga jag igen. Det där jaget som har mycket energi och lust. Jag är in the making av mitt egna företag. En dröm som jag har haft väldigt länge nu. Det är mycket jobb som ska göras, vid sidan av ett heltidsarbete och två barn, men jag har kommit en bit på väg och det är väldigt kul. Att ha något eget, något som jag kan utveckla och styra, det känns väldigt spännande. Jag tror att det beror en liten entreprenör i mig. Jag har alltid varit en sådan person på något vis. Däremed inte sagt att jag ror detta i land på så vis att jag kan livnära mig på det helt. Men man får ju tro på sig själv. Jag har i alla fall ett löfte till mig själv att jag innan detta året är slut ska öka min månadsinkomst med 5000 kronor. Ja, det är lite sådant som jag tänker på. Och sådant som jag faktiskt tänker klara. Vad har ni på era hjärtan och i era hjärnor just nu?=)

Jag hittade dessa vimplar på en blogg jag brukar läsa och såg att de fanns på Ica Maxi. 79 kronor kostar de endast så de får bli ett givet köp. På fredag när jag är ledig så ska jag och barnen fixa deras rum, det behövs en rejäl rensing och styling där inne just nu. Dessa vimplar blir fina accesoarer.


 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 2 april 2013 22:13

Nu sitter jag på bussen på väg hem från jobbet och skriver mitt första mobilinlägg i den här bloggen. Påsken var trevlig och det blev en del firande med familj och vänner fast jag jobbade. Antar att man lär sig att planera och pussla ihop tillvaron n...

Av Angelica - 29 mars 2013 09:33

  Det var ett tag sedan jag skrev någonting nu, tiden rullar på så fort. Men det är väl det som är fördelen med att ha en liten blogg, man skriver när man känner för det och inte för att man måste. Igår så hade vi i alla fall en ledig dag. Jag och ...

Av Angelica - 24 mars 2013 11:09

  I fredags lekte vi Spice girls, det var ganska likt kan man säga.    Så var det söndag och helgen har gått i rasande fart som vanligt. Men det har varit en skön och trevlig ledighet. I fredags efter jobb var det dags för lite fest med någ...

Av Angelica - 20 mars 2013 18:45


Hej! Idag är det lill-lördag, onsdag mitt i veckan. Och imorgon är jag ledig! Ska bli så skönt att slippa stiga upp kl 04:30 då, för även om barnen vaknar tidigt så blir ju 07:00 en rejäl sovmorgon för mig. I övrigt har vi inga planer för morgondagen...

Av Angelica - 17 mars 2013 07:13


Hemma hos min pappa igår.   God morgon söndag! Utanför fönstret ligger återigen ett lager med snö. Mest som ett vitt puder, men ändå snö. Och här i stugan vaknar vi tidigt fast vi la oss sent igår. Det slår aldrig fel! Tur att jag numer ka...

Presentation


Välkommen till min blogg! Angelica heter jag och är 23 år. Jag är mamma till två flickor som är 5 och 2 år gamla och jag jobbar på en akutavdelning på ett sjukhus vilket är lite av ett drömjobb. Och jag gillar fart och fläkt, att ha många bollar i luften.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards