ikrigochkarlek

Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Det är kallt men jag är varm.

Av Angelica - 20 mars 2013 18:45

Hej! Idag är det lill-lördag, onsdag mitt i veckan. Och imorgon är jag ledig! Ska bli så skönt att slippa stiga upp kl 04:30 då, för även om barnen vaknar tidigt så blir ju 07:00 en rejäl sovmorgon för mig. I övrigt har vi inga planer för morgondagen, det ska bara bli skönt att vara hemma. Veckan som gått hittills har annars varit bra. Lagom att göra på jobbet. Hunnit se ett par avsnitt av DH också, såpass att jag nu ska börja på säsong fem ikväll. Spännande! Mindre ytligt men bra mycket viktigare saker jag har ägnat mig åt dessa dagar har varit mitt företag. Eller mitt företag to be. Men det är svårt, det är mycket att göra. Jag skulle dock inte säga att det är pengar jag behöver för att genomföra min ide, det är tiden jag behöver för att kunna utvecklas och gå vidare. Jag gör så gott jag kan men har också varit shysst mot mig själv och satt realistiska mål. Det får ta några extra veckor nu ibörjan, jag jobbar ju trots allt heltid och har två barn. Men dte är kul, just nu ser jag det som en hobby. Ett intresse osm jag inte kan livnära mig på (ännu) men som ett litet frö som jag ska få att gro. Typ så. En anna sak jag pysslat med är att jag har blivit månadsgivare till Rädda barnen. Just nu har dom ett projekt för barn i Sverige. Istället för att barn ska behöva stanna hemma från skolresor för att de ej har råd med matsäck så vill Rädda barnen träda in och betala matsäck för alla barn. Exempelvis. Självklart vill jag hjälpa barn i Afrika också men även barn i Sverige har det i många fall dåligt. Det känns bra att jag numera kanske kan göra lite skillnad för någon utav dessa stackare. Nu blir det Bolibompa-tittande med kidsen! Kram så länge!

 

Kallt i Göteborg idag. Vad hände med våren?

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 2 april 2013 22:13

Nu sitter jag på bussen på väg hem från jobbet och skriver mitt första mobilinlägg i den här bloggen. Påsken var trevlig och det blev en del firande med familj och vänner fast jag jobbade. Antar att man lär sig att planera och pussla ihop tillvaron n...

Av Angelica - 29 mars 2013 09:33

  Det var ett tag sedan jag skrev någonting nu, tiden rullar på så fort. Men det är väl det som är fördelen med att ha en liten blogg, man skriver när man känner för det och inte för att man måste. Igår så hade vi i alla fall en ledig dag. Jag och ...

Av Angelica - 24 mars 2013 11:09

  I fredags lekte vi Spice girls, det var ganska likt kan man säga.    Så var det söndag och helgen har gått i rasande fart som vanligt. Men det har varit en skön och trevlig ledighet. I fredags efter jobb var det dags för lite fest med någ...

Av Angelica - 17 mars 2013 07:13


Hemma hos min pappa igår.   God morgon söndag! Utanför fönstret ligger återigen ett lager med snö. Mest som ett vitt puder, men ändå snö. Och här i stugan vaknar vi tidigt fast vi la oss sent igår. Det slår aldrig fel! Tur att jag numer ka...

Av Angelica - 16 mars 2013 07:16


Morgonruffsig Liah i änglaoutfit. God morgon lördag! En ledig helg ligger framför oss nu. Planerna för dagen är egentligen inte många förutom att Thindra ska på kalas hos en kompis i eftermiddag och att A ska se sin fotboll vid fyra. Han f...

Presentation


Välkommen till min blogg! Angelica heter jag och är 23 år. Jag är mamma till två flickor som är 5 och 2 år gamla och jag jobbar på en akutavdelning på ett sjukhus vilket är lite av ett drömjobb. Och jag gillar fart och fläkt, att ha många bollar i luften.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards